العودة   ملتقى نسائم العلم > ملتقى اللغات > ملتقى اللغات

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 10-17-2019, 11:13 PM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,340
root

جزاء من يخالف السنة
توعد الله سبحانه الذين يخالفون سنة النبي ـ صلى الله عليه وسلم ـ فقال تعالى"مَّا أَفَاء اللهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَى فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لاَ يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الأَغْنِيَاءِ مِنكُمْ وَمَا أتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللهَ إِنَّ اللهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ "سورة الحشر / آية : 7
فدل على أن من خالف سنة الرسول ـ صلى الله عليه وسلم ـ فيما أُمر به أو نُهيَ عنه ؛ أنه مُعَرَّض لعقاب الله عز وجل وقال تعالى "فَإِن لَّمْ يَسْتَجِيبُوا لَكَ فَاعْلَمْ أَنَّمَا يَتَّبِعُونَ أَهْوَاءَهُمْ " سورة القصص/ آية : 50 .
* عن أبي هريرة ـ رضي الله عنه ـ أن رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم ـ قال " كل أمتي يدخلون الجنة إلا من أبى " .قالوا : يا رسول الله ومن يأبى . قال" من أطاعني دخل الجنة ومن عصاني فقد أبى " . صحيح البخاري / ( 96 ) ـ كتاب : الاعتصام بالكتاب والسنة /باب ( 2 ) / حديث رقم : 7280 /ص : 845 .
ومما يبين عقوبة من خالف أمر اللِه ورسولِه ـ صلى الله عليه وسلم ـ الحديث الآتي : قال الإمام مسلم في صحيحه:حدثنا أبو بكر بن أبي شيبة ، قال: حدثنا زيد بن الْحُبابِ ،عن عِكرمة بن عمار ، قال حدثني إياسُ بنُ سلمة بن الأكوع ؛ أن أباه حدثهُ ؛ أن رجلاً أكل عند رسول الله ـ رضي الله عنه ـ بشماله ، فقال ـ صلى الله عليه وسلم ـ " كل بيمينك " . قال " لا أستطيع " . قـال " لا استطعت " . ما منعه إلا الكِبْرُ .قال : فما رفعها إلى فيه .صحيح مسلم / ( 36 ) ـ كتاب : الأشربة / ( 13 ) ـ باب : آدابالطعام والشراب وأحكامها / حديث رقم : 2021 / ص : 528 .
فهذه عقوبة عاجلة ـ والعياذ بالله ـ فهذا دليل على أن من خالف سنة الرسول ـ صلى الله عليه وسلم ـ تكبرًا أنه مُعَرَّض للعقوبة والعياذ بالله .
وعلى النقيض الحديث الآتي :
* عن عبد الله بن عباس ـ رضي الله عنهما ـ ؛ أن رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم ـ رأى خاتمًا من ذهب فـي يد رجـل . فنزعه فطرحه وقال "يعمد أحدكم إلى جمرة من نار فيجعلها في يده "فقيل للرجل ، بعد ما ذهب رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم ـ خذ خاتمك انتفع به،قال : لا .والله ! لا آخذه أبدًا وقد طرحه رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم ـ .
صحيح مسلم / ( 37 ) ـ كتاب : اللباس والزينة / باب : ( 11 ) /حديث رقم : 2090 / ص : 547 .
فانظر الفرق بين الرجلين في الامتثال . فالأول يقول : لا أستطيع تكبرًا والعياذ بالله ،وهذا قال : والله لا آخذ هذا الخاتم وقد طرحه رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم ـ ،رغم إباحة الانتفاع به - بيعه أو ... - فهذا هو الإيمان ، وهذا هو الامتثال العظيم ، والحرص على المتابعة .مكانة السنة في الإسلام / الفوزان / ص : 17 / .بتصرف .
_____________________



Sanction anyone who contravenes el_sunnah.


God, the Almighty, threatened those who violate the Sunna of the Prophet " God's blessings and peace be upon him " He said: "what Allah gave as booty to his messenger from the people of townships it is for Allah, his messenger the kidred,the orphans,al_masakin,and the wayfarer, in order that it may not become a fortune used by rich among you. And what's over the messenger gives you, take it ; and what's over he forbids you, abstain. And fear Allah. Verily, Allah is severe in punishment" surah al_hashr …7

He pointed out that he was one who violated The sunnah of the Prophet " peace be upon him", In what he ordered or forbidding about him; he is exposed to the punishment of God Almighty and Almighty said: "but if they answer you not, then know that they only follow their own lusts" surah al_Qasas ….50

*from Abo Hurairah "may Allah bless him" said: said Messenger of Allah "Peace be upon him" All my nations enter paradise except for those who reject it,they said: Oh, Messenger of Allah. and whoever rejects. He said:who obey me enter to the paradise, and any one disobeyed me were rejected!

Hadeth El_ Bukhari /book "96": al-I'tisaam bil Kitaab wa Sunnah. c "2"hadeth number "7280". page "845".

What shows the punishment of those who violate the command of Allah and His Messenger " peace be upon him " is the following Hadeth. In his hadeth, Imam Muslim said:Abu Bakr ibn Abi Sheiba talked to us, He said: "We talked to Zaid Bin Al Habab, about akrema Bin Ammar, and said to me, "iyaas son of Salma Bin Al Aqwaa; and his father talked to him; and that a man who ate with the Messenger of Allah " may Allah be pleased with him "in his left hand , he said " peace be upon him" :eat with your right hand,he said"I can't "he said "you will couldn't"he didn’t stop him but arrogance,He said, "he didn’t raise to his mouth"

Hadeth Muslim / book "36": the drinks / "13" chapter etiquette the food and drink and judgements / hadeth number "2021"/page "528"

This is an urgent punishment and God's law this is an evidence that whoever violates the Prophet's Sunnah " peace be upon him " is an excuse that is subject to punishment and God's law.

On the other hand, is the following Hadeth:

*About Abdullah Bin Abbas " may God be pleased with them"The Prophet of God " peace be upon him " saw a ring of gold in the hand of a man. He took him away and said, "One of you goes to a crowd of fire and makes it in his hand, "so he said to the man, after what the Messenger of God went" peace be upon him" take your ring and fractioned!

He said: No! and I will never took it after The Prophet of God "may Allah bless him and grant him salvation" raised him.

Hadeth Muslim / book "37" uniform and decorations / chapter "11" / hadeth number "2090"/ page "547".

See the difference between the two men in compliance. The first one says: "I cannot be arroganced, and this is what he said: "I do not take this ring, and the Messenger of Allah "may Allah bless him and grant him salvation" has raised it, despite the permission of using it or ... selling it This is the faith, and this is the great compliance, and the care to follow up.

The place of the Sunnah in Islam/Al-Fawzan /page 17" freely"

رد مع اقتباس
  #2  
قديم 10-18-2019, 02:30 AM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,340
افتراضي

النجـــاة ... النجـــاة


لننجي أنفسنا علينا التأسي بالرعيل الأول ،كان اهتمام الصحابة ، رضي الله عنهم ، ومَنْ بعدَهُم، حفظ السنة ونقلها ، جيلاً بعد جيل رواية وحفظًا وعملاً ،فتأدبوا حتى وإنِ اختلفت مذاهبُهُم وأفهامهم للسنة ، من البديهي بعد هذا أن نقولإن السنة التي لها هذه الأهمية في التشريع ،
إنما هي السنة الثابتة عن النبي ، صلى الله عليه وسلم ، بالطرق العلمية والأسانيد الصحيحةالمعروفة عند أهلِ العلمِ بالحديث ورجاله.

لذا ننبه على :
أولاً : أهمية التخريج والتحقيق.
ثانيًا :ننبه على أمر آخر قد يغفل عنه الكثير منا وهو أن مسئولية الناقل لا تنتهي بقوله منقول إذا نقلت ،فأنت مسئول أمام الله عن كل كلمة نقلتها حتى كلمات الشكر لا تقرأ مشاركة ثم تكتب جزاك الله خيرًا، إلا بعد أن تعيها لأن شكرك إقرارلما شكرت عليه ، ولا تهدي بطاقة أو كُتيب أو كتاب لأحد دون الاستوثاق من صحة ما ورد به .وهذا إجمال لما أردنا وسنفصله بحول من الله وقوة .
*.*.*.*.*.*.*.*

أهميــة التخريــج والتحقيــق

ما هو التخريج ؟
التخريج :

أ ـ فـي اللغة : التخريج على وزن " تفعيل " بمعنى
الإخراج ، كتكريم بمعنى الإكرام ، وهو في أصل
اللغة مأخوذ من خرج ، فهو النفاذ من الشيء ، واختلاف لونين .

ب ـ في اصطلاح المحدثين : عزو الحديث إلى مَنْأخرجه من أئمة الحديث ،فالتخريج هو عزو الحديث أو الأثر لمصادره الأصلية المسندة مثل الصحيحين والسننوالمسانيد كأن يقال بعد ِذكر الحديث :
" رواه الترمـذي / 1 / 270 " أو " رواه ابـن ماجـه / 3 / 60 " .

* وهذا لا يعني صحة الحديث أو ضعفه لأن الترمذي
على سبيل المثال لا الحَصْر روى في سننه أحاديث كثيرة منها الصحيح ومنها الضعيف ، وكذلك ابن ماجه ، والنسائي ، وأبو داود ، وغيرهم من أصحاب كتب الحديث ، ما عدا البخاري ومسلمًا ، اللذين يكفي
منهما قول
" رواه البخاري " أو " مسلم " .
وسنستأنس قريبًا بكلام العلماء بهذا الشأن
فالتخريج لا يدل على صحة الحديث مـن ضعفه ،وإنما يدل على المكان الذي روي فيه .
وفائدتـه : تسهيل تتبع الحديث ، لتتم دراسته سواءمن حيـث فقهه ، أو تحقيقه ...
*.*.*.*.*.*.*.*

مــا هــو التحقيــق ؟

فهو ذكر مرتبة الحديث من حيث القبول أو الرد .
رسالة الطريق إلى الجنة / ص : 10 / بتصرف .

فالحديث المقبول : يجب اعتقاد صحة ما جاء فيه ، لثبوته وصحته عن رسول الله صلى الله عليه وسلم ،ومتابعة أحكامه
والحديث المردود :
يجب رده ، وعدم العمل به ، لضعفه وعدم ثبوته عن رسول الله ، صلى الله عليه وسلم .
ينقسم الحديث المقبول بالنسبة إلى تفاوت مراتبه إلى أربعة أقسام هي :
القسم الأول : الحديث الصحيح لذاته
القسم الثاني : الحديث الحسن لذاته
القسم الثالث : الحديث الصحيح لغيره
القسم الرابع : الحديث الحسن لغيره
__________________

Survive………...survive

We can save ourselves from the first generation, the interest of the Companions, may God be pleased with them, and after them, the preservation and transmission of the Sunna, a generation after a generation of novel, memorizing and action, and so they are called even if their doctrines and ideas of the Sunna differ, it is obvious after this that they say el_sunnah that has this importance in the legislation.
But it is the proven sunnah of the Prophet, peace be upon him, through scientific methods and the correct basis known to the people of science as Hadiths and their men.
So, we draw attention to:
First of all: the importance graduation and investigation.
Second: We warn against another matter that many of us may overlook, which is that the carrier's responsibility does not end by saying that we are quoted. You are responsible before God for every word you have transmitted, even the words of thanks do not read a review, and then you write your reward God is good.Only after I have come to it because I thank you, I thanked you for it you do not give a card, a booklet or a book to anyone without believing in the truth of what was mentioned, and this is a sum of what we wanted and we will separate it with a soul from God and power.

*****************************


The importance graduation and investigation

What is The Graduate?
The Graduate is:
A- In the language: Graduation on the weight of "activation" in meaning

Graduation, like honored which means to be honour, it is originally in the language taken from anoutput.It is the penetration of something, and the difference of two colors.
B. In the convention of the speakers:He attributed the hadeth to those who directed it from the Imams of the Hadeth, so Graduation is the attribution of speech or effect to its original sources of origin. In the case the serfs and the supporting ones were said after the mention of the Hadith: accounts by el_tarmazey /1/270
Or accounts by Ibn Majah /3/60.
This does not mean the truth or weakness of the speech because el_tarmazey.
For example, he told him that he had many conversations in his sunnah, including the weak, Also Ibn Majah, el_nsaaey, Abu Dawood, and other owners of hadeth books, except Al-Bukhari and Muslims, who are sufficient
From among them is saying "his accounts " Al-Bukhari "or "Muslim".
We will soon affection by the hadeth of scientists in this regard, as the graduation does not indicate the validity of the hadeth from its weakness, but it indicates the place where it was narrated.
and utility: Make it easier to follow the conversation, to study both in terms of his understanding, or to achieve it.

************************

What is the investigation?

He mentioned the rank of conversation in terms of acceptance or response.
The message on the way to heaven / p: 10 / freely.
The accepted speech: It must be believed that what came in it is true. He proved his right about the Prophet of God "may Allah bless him and grant him salvation" and followed up his provisions.
And yield speech:
He must respond, and do not do it, to weaken him and not prove him about the Messenger of God" peace be upon him".
The acceptable talk is divided as to the difference in his rank into four sections is:
The first section: The correct Hadith for himself.
Section 2: The good Hadith of himself.
Section 3: The right Hadith to others.
Section 4: Good Hadith for others.

رد مع اقتباس
  #3  
قديم 10-18-2019, 03:56 PM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,340

فوائــد التخريــج والتحقيـق

* توثيق الحديث ـ موضوع التخريج ـ ومعرفة درجته في اصطلاح المحدثين .
* معرفة الزيادة والنقص في متن الحديث ، فيعرف ما هـو صحيح وما هو شاذ أو منكر أو مدرج .
* معرفة الوجوه المختلفة لرواية الحديث مما يساعد في الاستنباط الصحيح للأحكام الفقهية .
* تصويب النص مما يقع في التصحيف أو التريف ، فنخلص إلى نص صحيح منضبط الألفاظ .
* تصويب الأسماء في الإسناد ، وتوضيح المبهمات والمهملات منها ، وضبطها الضبط الصحيح ، وغير ذلك .
* فائدة تعود للباحث نفسه: وهي تكوين ملكة علمية لديه في اتقان وسرعة تصويب وعزو النصوص وتوثيقها ، واطلاعه على أوجه الاحتمالات للنصوص العلمية ورواياتها ، كما يزيد من أفقه العلمي من الاطلاع على أساليب العلماء في العزو والجرح والتعديل والاستنباط أيضًا .
*
التحصن من الوقوع في الكذب عن رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم عن أبي هريرة ـ رضي الله عنه ـ قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم " كفى بالمرءِ كذبًا أن يحدِّث بكل ما سمع" . (1)
رواه مسلم في مقدمته / باب: النهي عن الحديث بكل ما سمع / حديث رقم: 5 / ص: 5.وصححه الشيخ محمد ناصر الدين الألباني في : صحيح الجامع الصغير وزيادته / المجلد الثاني / حديث رقم : 4483 /ص : 827 .
( 1 ) وفي رواية أبي داود " كفى بالمرء إثمًا أن يحدث بكل ما سمع " .
سنن أبي داود / تحقيق الشيخ الألباني / ( 35 ) ـ أول كتاب الأدب / ( 88 ) ـ باب : [ في ] التشدد في الكذب / حديث رقم : 4992 / التحقيق : صحيح .
وسيأتي عرض وتفصيل ما يخص هذا الباب إن شاء الله .
* رجاء الفوز بالنضارة الموعودة :
* قال أبو داود في سننه: حدثنا مسدد ، قال : حدثنا يحيى ، عن شعبة ، قال : حدثني عمر بن سليمان من ولد عمر بن الخطاب ، عن عبد الرحمن بن أبان ، عن أبيه ، عن زيد ابن ثابت ، قال : سمعت رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم ـ يقول " نضر الله امرءًا سمع منا حديثًا فحفظه حتى يُبَلِّغَهُ ، فرُب حاملِ فقه إلى من هو أفقه منه ، ورُب حاملِ فقه ليس بفقيه "سنن أبي داود / تحقيق الشيخ محمد ناصر الدين الألباني /19 ـ كتاب : العلم / ( 10 ) ـ باب : فضل نشر العلم / حديث رقم : 3660 / التحقيق : صحيح .
وهل هذا يُنال إلا إذا كان ما يبلغه عن الحبيب صلى الله عليه وسلم صحيحًا ! ! منقول بتصرف.


***********************


Beneficial graduation and investigation


*Document the speech, the subject of graduation, and know its degree in the terminology of the speakers.
*Knowing the increase and decrease in the body of the Hadeth, he knows what is true and what is abnormal, masculine, or grandparent.
*Learn the different faces of the novel of speech This will help to properly derive the doctrinal provisions.
*Correction of the text which is misrepresented or distorted,we get a correct semicolon text.
*Correction of the names in the support, clarification of the memos and notes from them, setting the correct settings, and so on.
*It is a good idea for the researcher himself: To form his own scientific with mastery and speed of correction, attribution and documentation of texts,and make him know about the possibilities of scientific texts and their novels,It also increases its scientific horizons by learning about the methods of scientists in the invasion, injury, modification and extraction as well.
*To guard against lying about the Prophet of God " peace be upon him" from Abo Hurairah "may Allah bless him" said: said Messenger of Allah "Peace be upon him""It is enough for one to make a lie to toke with all that has been heard""1"
Account by Muslim in his introduction / chapter: The discouraging of talking with what he heard / hadeth number "5"/ page "5"/ and Sheikh Mohammad Nasser al-Din al-Albani corrected him in: the true little collector and increase/ second volume/ hadeth number "4483"/ page "827".
"1" And in the novel of Abu Dawood, "We have enough sin to toke with all that has been heard".
Sunman Abu _Dawood / investigationby el_ Sheikh al_albani /"35". Frist book of literature /"88". Chapter: in intensity inlying / hadeth number "4992" / investigation: it's true.
*The proposal and details regarding this chapter will come, God willing.
*please make win promised freshness:
*Abu Dawood said in his sunnah : We talked with moss'aded, He said, "We talked to Yahya, about sho'aba, and he said: "I told me that Omar Bin Sulaimon from son of Omar Bin Al-Khattab, For Abd Al-Rahman Bin Aban, about his father, from Zayd bin Thabit ,He said, "I heard the messenger of God " peace be upon him " saying :"God fresh man a matter that has been heard from us recently, so keep it until it reaches its end.He may have a charge to understand he is the best, perhaps he has a doctrine that he does not understand "
Sunnah Abu _Dawood / investigationby el_ Sheikh Mohammad Nasser al-Din al-Albani /"19" book :science "10" / chapter : preferred dissemination science / hadeth number "3660" / investigation :it's true.
And is this true unless what you report about the beloved (may Allah bless him and grant him salvation) is true!Movable! Freely
رد مع اقتباس
  #4  
قديم 10-18-2019, 08:07 PM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,340
Arrow


نصيحة غالية

وهل هذا يُنال إلا إذا كان ما يبلغه عن الحبيب
صلى الله عليه وسلم صحيحًا !


حذاري أن تقع في الكذب حيث لاتدري
ما هو الكذب ؟ ! .
هو الإخبار عن الشيء على غير حقيقته .فإذا كان هذا الإخبار للشيء على غير الحقيقة بتعمد ،فهو كذب لغة وشرعًا .
وإذا كان هذا الإخبار للشيء على غير حقيقته بغير تعمد
فهو يَصْدُق عليه أنه كذب لغة ، ولم يكن كذبًا شرعًا

ولذلك حُمِلَ الحديث الذي هو في مقدمة (1)مسلم في صحيحهوهو صحيح وسيأتي تخريجه وتحقيقه بالتفصيل بعد قليل *
" من حدَّث عني بحديث وهو يَرَى أو يُرَى أنه كذبفهو أحد الكاذِبِينَ أو الكاذِبَيْنِ " .
فعلى الرواية التي بها الكاذِبَيْنِ :أي أن هناك كاذبٌ اختلق هذا الحديث ، وهناك كاذبٌ آخر ساهم في نشر هذا الحديث وترويجهولو بحسن نية - يُرَى . فكلاهما يصدق عليه أنه كاذب .
فالكذب في اللغة هو الإخبار عن شيء بخلاف حقيقته .
*فالمقصود هنا أنني أنصح نفسي وإخواني بالتحريوالتثبت فيما ننقُل .
وكان أهلُ العلم قديمًا يصفون الراوي بالعبادة وبالزهد
وبالورع ، ومع ذلك لا يقبلون حديثه .
بل في مقدمة مسلم هذه التي أشرتُ إليها ، يذكر الإمام مسلم عن يحيى بن سعيد القطان وبعض أهل العلم أنهم قالوا " ما رأينا الصالحين أكذب منهم في شيءٍ منهمفي الحديث ، يجري الكذبُ على ألسِنتهم ولا يتعمدونه " .
*قال ابن ماجه في سننه :حدثنا أبو بكر بن أبي شيبة وسويد بن سعيد وعبد الله بن عامر بن زرارة وإسماعيل بن موسى، قالوا :حدثنا شريك، عن سماك، عن عبد الرحمن بن
عبد الله بن مسعود عن أبيه قال :قال رسول الله صلى الله عليه" من كَذَبَ عليَّ متعمدًا ، فليتبوأ مقعده من النار "
سنن ابن ماجه . تحقيق الشيخ الألباني / الأبواب الأولى / ( 4 ) باب التغليظ
في تعمد الكذب على رسول الله صلى الله عليه وسلم / حديث رقم : 30 /
ص : 18 /التحقيق: صحيح ، بل متواتر .

* عن عامر بن عبد الله بن الزبير ، عن أبيه قال :قلتُ للزبير بن العوام : مالي لا أسمعُكَ تُحدِّثُ عن رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم ـ كما أسمعابنَ مسعودٍ وفلانًا وفلانًا ؟ ! . قال :أما إني لم أفارقه منذ أسلمتُ ، ولكني سمعتُ منه كلمةً ، يقول " من كذب عليَّ متعمدًا فليتبوأ مقعده من النار " .سنن ابن ماجه / تحقيق الشيخ الألباني / كتاب : / باب : ( 4 ) /حديثرقم : 36 /ص : 19 / صحيح .
* قال ابن ماجه في سننه
حدثنا أبو بكر بن أبي شيبة ،قال: حدثنا علي بن هاشم ،
عن ابن أبي ليلى، عن الحكم عن عبد الرحمن بنأبي ليلى عن عليّ ، عن النبي ـ صلى الله عليه وسلم ـ قال :" من حَدَّثَ عني حديثًا وهويُرَى (1) أنه كذبٌ فهو أحدُالكاذِبَيْنِ (2) " .سنن ابن ماجه / تحقيق الشيخ الألباني / الأبواب الأولى / ( 5 ) - باب من حدث عن رسول الله صلى الله عليه وسلم حديثًا وهويرى أنه كذب / حديث رقم : 38 / ص : 19 / صحيح .

( 1 ) يُرَى : يُظَنُّ ، أو : يَرَى : يعتقد .

( 2 ) أحد الكاذِبَيْن : المراد أن الراوي له يشارالواضع في الإثم .حاشية سنن ابن ماجه / ص : 19 .

* عن أبي هريرة ـ رضي الله عنه ـ قال :قال رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم " كفى بالمرءِ كذبًا أن يحدِّث بكل ما سمع " .رواه مسلم في مقدمته / باب : النهي عن الحديث بكل ما سمع / حديث رقم : 5 / ص : 5 .*وصححه الشيخ محمد ناصر الدين الألباني في: صحيح الجامع الصغيروزيادته /المجلد الثاني / حديث رقم : 4483 / ص : 827 .
وفي رواية أبي داود : رقم : 4992
" كفى بالمرء إثمًا أن يحَدث بكل ما سمع "
*قال أبو داود في سننه :حدثنا حفص بنعمر،قال: حدثنا شعبة ح وحدثنامحمد بن الحسين ، قال: حدثنا علي بن حفص، قال:حدثنا شعبة ،عن خبيب بن عبد الرحمن،عن حفص بن عاصم:قال: قال: ابن حسين في حديثه عن أبي هريرة ،أن النبي صلى الله عليه وسلم قال " كفى بالمرءِ إثمًا أنْ يُحَدِّثَ بكلَِّ ما سمعَ " سنن أبي داود / تحقيق الشيخ محمد ناصر الدين الألباني .محدث العصر .رحمه الله /كتاب الأدب / باب في التشديد في الكذب / حديث رقم : 4992 / التحقيق : صحيح - سلسلة الأحاديث الصحيحة للشيخ محمد ناصر الدين الألباني : حديث رقم :2025.
فلنحذر أن نكتب كل ما سمعنا
أو قرأنا ..... دون تحري وتحقيق
(1)الإمام مسلم لم يشترط في مقدمة صحيحه ما اشترطه في صلب صحيحه

______________

a valuable piece of advice.

And is this true unless what you report about the beloved (may Allah bless him and grant him salvation) is true?!

Be careful. To lie in lies where I don't know.
So, What's a lie?
This is the news about something that is not true, and if this news is something that is not true, it on purpose.He lied a language and a law. And if this news is something that is not true, it is not premeditated.
He believes that he lied a language, and he was not a legitimate lie.

*Therefore, he carried the Hadeth, which is in the forefront of "1" a Muslim in his health and is correct, His graduation and achievement will come in detail shortly.
"He who spoke about me, and he sees or sees that he is a liar, he is one of the liars or liars".
*On The story of the liars: That is, there is a liar that made this talk, there is another lie that contributed tothe spread and promotion of this talk, even in good faith "see". Both believe him to be a liar.
*So, lying in the language is the news about something other than its truth.
*It is meant here that I advise myself and my brothers,to investigate and verify while we are moving.
And In the past, the people of science described the Rawi as worship and as atheism.
And with the fearful, but they do not accept his talk.
In fact, in the introduction of this Muslim to which I referred, the Muslim Imam mentions Yahya bin Said al-Qattan and some of the people of science that they said "We did not see the good men lying from them in some of them in the talk, he is lying to their tongues and does not deliberately him".
*And ibn Majah in his sunnah said : We talked to Abu Bakr ibn Abi Sheiba, Suwayd Bin Said, Abdullah Bin Amer Bin Zarra and Ismail Bin Moussa, They said: A partner talked to us, about Samak, about Abd Al-Rahman Bin Abdullah Bin Masoud about his father, saying: The Messenger of Allah "may Allah bless him" said: "Who deliberately lied to me, let them write his seat of fire".
Ibn Majah sunnah / investigation by el-Sheikh al-albani / the first chapters /"4" chapter of preaching is the deliberate lying to the Prophet of God "may Allah bless him and grant him salvation" /hadeth number "30" /page"18" / investigation. it's true. but frequently.
*About Amer Bin Abdullah bin Al-Zubair, from his father said:I said to Al-Zubair bin el-aoaam: why I don't hear you talk about the messenger of God "peace be upon him" like I hear the son of Masoud and others and others?! He said: "As for me, I have not separated him since I surrendered, but I have heard from him a word.He said: "Who deliberately lied to me, let them write his seat of fire".
Ibn Majah sunnah / investigation by el-Sheikh al-albani / book / chapter "4" / hadeth number " 36" / page "19". It's true.
Ibn Majah in his sunnah said:
Abu Bakr ibn Abi Sheiba talked to us, saying: We talked to Bin Hashem, about son of aby Laila ,from el-hakam from Abdul Rahman Bin Abi Laila, about Ali, for The Prophet " peace be upon him " said : "Who spoke about me hadeth and he saw "1" It is a lie so, it's one of the liars "2"
Ibn Majah sunnah / investigation by el-Sheikh al-albani / the first chapters / "5" chapter who spoke about The Prophet "may Allah bless him and grant him salvation" hadeth and he see is a lie / hadeth number "38"/ page "19". It's true.
1_ See:Thinkor feel: Believe.
2_One of the liars: the point is narrator to him mention in sin. foot note sunnan ibn Majah / page "19".

* from Abo Hurairah "may Allah bless him" said:said Messenger of Allah "Peace be upon him" "It is enough for one to make a lie to toke with all that has been heard".
Account by Muslim in his introduction / chapter: The discouraging of talking with what he heard / hadeth number "5"/ page "5"/ and Sheikh Mohammad Nasser al-Din al-Albani corrected him in: the true little collector and increase/ second volume/ hadeth number "4483"/ page "827".
And in the novel of Abu Dawood. Number "4992""We have enough sin to toke with all that has been heard".
*Abu_ Dawood said in his Sunna ,We talked about Hafs Bin Omar, saying: We talked sho'aaba Mohammad Bin Al-Husain,He said: "We talked to Ali Bin Hafs," he said, "We talked to sho'aaba, about Khabib Bin Abd Al-Rahman, about Hafs Bin Assem: He said:He said: Ibn Hussein, in his talk about Abu Huraira, that the Prophet (may Allah bless him and grant him salvation) said :"We have enough sin to toke with all that has been heard".
Sunman Abu _Dawood / investigationby el_ Sheikh al_albani. the speaker of age. God rest his soul/"35". Frist book of literature /"88". Chapter: in intensity inlying / hadeth number "4992" / investigation: it's true. The correct series of Hadeths by Sheikh Mohammed Nasir al-Din al-Albani. hadeth number "2025"

Let us caution that we write everything that we have heard or read without investigation and investigation.
"1"Imam Muslim who did not require in the front of his health what he stipulated in his health.


رد مع اقتباس
  #5  
قديم 10-18-2019, 08:21 PM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,340
Arrow

ممن نأخذ ديننا ؟

بسم الله والحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله
فالمقصود هنا أنني أنصح نفسي وإخواني بالتحري والتثبت فيما ننقُل .
ولنفرق بين الديانة والورع ، وبين التحري في العلم والدِّقة
فقد كان أهلُ العلم قديمًا يصفون الراوي بالعبادةوبالزهد وبالورع ، ومع ذلك لا يقبلون حديثه .

ونقل أيضًا عن بعض أهل العلم أنه قال : أدركت كذا وكذا من أهل المدينة ، لو ائتُمِنَ أحدُهم على بيت مالٍ لَحَفِظَهُ ، لكن لا يصح أن يُرْوَى عنهم لأنهم ليسوا من أهل هذا الشأن . وذلك برغم أمانتهم وديانتهم فكثيرٌ منا لا يفرق بين الديانة والورع ،
وبين التحري في العلم والدِّقة .
فقد نحب الإنسان لورعِهِ وتقواه وصلاحه وعبادته ، فيترتب عليه أن نقبلَ منه كلَّ ما يقول ،وهذا خطأ ،لأن أهلَ التحري هؤلاء قومٌ كأن اللهَ خلقهم للتحري وللتثبت

___________________




So, who will take our religion from it?


In the name of God, praise be to God, prayer and peace be upon the messenger of God.

So, I meaning, here, I advise myself and my brothers to investigate and prove what we are moving.

Let us differentiate between religion and authority, and between investigating science and accuracy.

In the past, the people of science described the Rawi as the worshiper, the ruler, and the fearful, yet they do not accept his talk.

He also quoted some of the people of science saying: "I realized this and so on from the people of the city, if one of them came to a house of money to keep it, but he should not be told about them because they are not people in this regard.Despite their honesty and religion, many of us do not distinguish between religion and fearful.And between the investigation of science and accuracy.

We may love man for his fearful, his piety, his and reformed and his worship.He has to accept everything he says, and this is a mistake.Because these people of inquiry are people, God created them to investigate and prove.



رد مع اقتباس
  #6  
قديم 10-19-2019, 01:18 AM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,340
افتراضي

الفرق بين الديانة والورع
فكثيرٌ منا لا يفرق بين الديانة والورع ، وبين التحري في العلم والدِّقة .
فقد نحب الإنسان لورعِهِ وتقواه وصلاحه وعبادته ، فيترتب عليه أن نقبلَ منه كلَّ ما يقول ، وهذا خطأ ، لأن أهلَ التحري هؤلاء قومٌ كأن اللهَ خلقهم للتحري وللتثبت
هـذه الكلمات ذكرتني بمقطع صوتي للشيخ العثيمين نبه فيه على مسألة هامة جدًّا عند استقاء المعلومة وضابط هام لهذه العبارة :
فيترتب عليه أن نقبلَ منه كلَّ ما يقول

ولن أقدم لهذا المقطع أكثر من ذلك ولكن أترككم مع تفريغ المقطع الصوتي للشيخ العثيمين : التفريغ قريب جدًّا مـن النقل الحرفي لكلام الشيخ إلا النزر القليل من التصرف لبعض العبارات ،ويرجع للمقطع الصوتي .
أحد محبي الشيخ يلقي قصيدة في حضور الشيخ العثيمين فبدأ هذا الأخ الكريم في الكلام فقال : يا أمتي إن هذا الليل يعقبه فجرٌ وأنوار في الأرض تنتشر والخير مرتقب والفتح منتظر وبصحوة بارك الباري مسيرتها بقية ما بها شوبٌ ولا كدرُ ما دام فينا ابن صالح شيخ صحوتنا بمثله يُرجى التأييد والظَّفَرُ .
فأوقف الشيخ العثيمين القارئ وقال بانفعال : أنا لا أوافق علـى هذا ، لا أوافق ، لأنني لا أريد أن يُرْبَطُ الحقُ بالأشخاص فكل شخص يفنى ، فإذا ربطنا الحق بالأشخاص هذا معناه ، إذا مات قد ييأس الناس فأقول : تُبَدِّل البيتَ بأن تقول : ما دام فينا كتاب الله وسنة رسوله ـ صلى الله عليه وسلم ـ ، هذا طيب .
فقال القارئ : ما دام فينا كتاب الله وسنة رسوله ابن العثيمين فقيه . فأوقف الشيخ العثيمين القارئ وقال بانفعال : لا يا شيخ ! أنا أنصحكم الآن وبعد الآن ، أن لا تجعلوا الحق مربوطًا بالرجال ، فالرجال أولاً يَضِلُّون ، حتى ابن مسعود يقول "من كان مستنًّا ، فليستن بمن مات ، فالحي لا تؤمن عليه الفتنة " فيمكن للإنسان أن يغتر بنفسه أعوذ بالله من ذلك ، ويسلك طرقًا غير صحيحة ولذلك أنا أنصحكم الآن أن لا تجعلوا الحق مقيدًا بالرجال .
الرجل : أولاً : لا يأمن الذلل والفتنة .
وثانيًا : أنه سيموت ، لا أحد يبقى ، قال تعالى " وَمَا جَعَلْنَا لِبَشَرٍ مِّن قَبْلِكَ الْخُلْدَ أَفَإِن مِّتَّ فَهُمُ الْخَالِدُونَ " .سورة الأنبياء / آية : 34 .
وثالثًا : إن بني آدم بشر ، ربما يغتر إذا رأى الناس يبجلونه ويكرمونه ، ويقفون حوله ربما يغتر ويظن أنه معصوم ، ويدعي لنفسه العِصمة ، وأن كل شيء يفعله فهو الحق، وكل طريق يسلكه فهو مشروع ، يحصل بذلك الهلاك ، لذلك امتدح رجل رجلاً عند النبي ـ صلى الله عليه وسلم ـ ، فقال : " ويحك ، قطعتَ عنق صاحبك " .
أنا أشكر الأخ مقدمًا ، وإن لم أسمع ما يقوله فيَّ ، على ما يبديه من الشعور نحوي ، وأسأل الله أن يجعلني عند حسن ظنه وأكثر . ا . هـ .
كل منا يتأمل ويستخلص من كلام الشيخ ـ رحمه الله ـ الخير الكثير والمنهج القويم .
*رابط سماع المقطع الصوتي

للشيخ محمد بن صالح بن عثيمين
رحمه الله
_______________________




difference between religion and the fearful.



So Many of us do not distinguish between religion and fearful, And between the investigation of science and accuracy.

We may love man for his fearful, his piety, his and reformed and his worship.He has to accept everything he says, and this is a mistake.Because these people of inquiry are people, God created them to investigate and prove.

These words reminded me of an audio section of Sheikh al-Uthaymeen in which he warned me about a very important issue when he drew the information and an important restraint for this phrase:

He has to accept everything he says from him.

I will not offer this section more than that, but I leave you with the discharge of the voice clip of Sheikh Al-Uthaymeen:The discharge is very close to the literal transfer of the sheikh's speech but little action is taken for some phrases, and is due to the sound clip.

One of Sheikh's lovers throws a poem in the presence of Sheikh Al-Uthaymin, so this noble brother started to talk, he said:

Oh, my nation, this night is followed by dawn and lights in the earth spread, And the good is expected and the victory is expected,and with the voice of God, God bless her march, the rest of what is done by the impurities and not by the fuss.As long as we have Ibn Saleh, Sheikh,we have a voice like him, please support and forgive.

Sheikh Al-uthaymin stopped by the reader and said angrily: "I do not agree with this, I do not agree.Because I do not want to link the right to people, every person will die, if we link the right to people this means, if he dies, people may despair. So, I say:you have switched the passage to say: So long as we have the Book of Allah and the Sunna of His Messenger " peace be upon him " this is good.

The reader said: As long as we have the Book of God and the Sunna of His Messenger, the son of Al-uthaymin, is faqih. Sheikh Al-uthaymin stopped the reader and said with excitement: No, Sheikh! I advise you now and then, not to make the right tied to men,the men first go down, even the son of Masoud says: "who was take a ideal, you will take ideal from who's die. because the live one does not ensure in sedition".It is possible forHuman beings tempted by themselves god forbid of it. He is taking incorrect ways so I advise you now that you do not make the right restricted to men.

AMan. First: He couldn’t secure in the falsehood and sedition.

And Second: He will die, no one will remain, allah said: "and we granted not to any human being immortality before you then if you die would they live forever?"Surah al_anbiya….34

And Third: That Adam's sons are humans, maybe he will be tempted if he sees people like him and they honored him, and they may hide around him and think that he is infallible, and he claims to himself the deaf.And everything he does is the right, and every way he takes it is legitimate, so he gets the loss.So, he praised man to man with the Prophet " peace be upon him " and said: "come on, you just cut off the neck of your friend".

I thank the brother in advance, and if I don't hear what he says to me, for what he feels like me, and ask God to make me when he thinks well and more.END.

All of us hope and get rid of Sheikh's words " may God have mercy on him " much good and good approaches.


*The link of the audio clip.

For Sheikh Mohammed bin Saleh bin ou'thaymin.

" may God have mercy on him "





هنا
رد مع اقتباس
  #7  
قديم 10-19-2019, 04:09 AM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,340
Arrow

الاستئناس بكلام العلماء
سبق أن قلنا :
سيأتي الاستئناس بكلام العلماء في هذا إن شاء الله
وذلك عند الكلام عن أهمية التخريج والتحقيق في المجلس التاسع ويشهد لما سقناه ما ورد على هذين الموضعين :
الأول : للشيخ محمد بن صالح بن عثيمين ـ رحمه الله ـ تحت عنوان : الأمهات الست :
والثاني :
اختصار علوم الحديث لأبي الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير ـ رحمه الله ـ :

خاصة ما ورد تحت عنوان مَسَائِل تَتَعَلَّقُ بِالْحَدِيثِ الصَّحِيحِ .
وهذه قطوف مستخلصة من الموضعَينِ المشار إليهما .
* * البخاري ومسلم اشترطا على نفسيهما الصحة في صحيحيهما .

* * سنن النسائي :
ألف النسائي ـ رحمه الله ـ كتابه " السنن الكبرى " وضمَّنه الصحيح ، والمعلول ، ثم اختصره في كتاب " السنن الصغرى " ، وسماه " المجتبَى " ، جمع فيه الصحيح عنده ، وهو المقصود بما ينسب إلى رواية النسائي من حديث .
و " المجتبى " أقل السنن حديثًا ضعيفًا ، ورجلاً مجروحًا ، ودرجته بعد " الصحيحين " ، فهو ـ من حيث الرجال ـ مقدم على " سنن أبي داود والترمذي ؛ لشدة تحري مؤلفه في الرجال ، قال الحافظ ابن حجر ـ رحمه الله ـ : كم من رجل أخرج له أبو داود والترمذي تجنب النسائي إخراج حديثه ، بل تجنب إخراج حديثه جماعة في الصحيحين " . ا . هـ .

** سنن ابن ماجه :
أقل رتبة من " السنن " : " سنن النسائي وأبي داود والترمذي " ، حتى كان من المشهور أن ما انفرد به ابن ماجه يكون ضعيفًا غالبًا إلا أن الحافظ ابن حجر قال :
ليس الأمر في ذلك على إطلاقه باستقرائي ، وفي الجملة ففيه أحاديث كثيرة منكرة ، والله المستعان .ا . هـ .
وقال الذهبي : فيه مناكير وقليل من الموضوعات . ا . هـ
وقال السيوطي : إنه تفرد بإخراج الحديث عن رجال متهمين بالكذب وسرقة الأحاديث ، وبعض تلك الأحاديث ، لا تُعرف إلا من جهتهم . ا.هـ .

* * مُوَطَّأ مالك : وَقَدْ اِعْتَنَى النَّاسُ بِكِتَابِهِ - اَلْمُوَطَّأِ -وَعَلَّقُوا عَلَيْهِ كُتُبًا جَمًّةً وَمِنْ أَجْوَدِ ذَلِكَ :كِتَابا: اَلتَّمْهِيدِ ، وَاَلاِسْتِذْكَارِ ، لِلشِّيْخِ أَبِي عُمَرَ ابْنِ عَبْدِ الْبَرِّ النَّمْرِيِّ الْقُرْطُبِيِّ ، ـ رَحِمَهُ اللهُ ـ هَذَا مَعَ مَا فِيهِ مِنَ الأَحَادِيثِ الْمُتَّصِلَةِ الصَّحِيحَةِ وَالْمُرْسَلَةِ وَالْمُنْقَطِعَةِ ، وَالْبَلاغَاتِ اللاتِي لا تَكَادُ تُوجَدُ مُسْنَدَةً إِلا عَلَى نُدُورٍ .

* * مُسْنَدُ الإِمَامِ أَحْمَدَ : وَأَمَّا قَوْلُ الْحَافِظِ أَبِي مُوسَى مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي بَكْرٍ الْمَدِينيَّ عَنْ مُسْنَدِ الإِمَامِ أَحْمَدَ إِنَّهُ صَحِيحٌ ، فَقَوْلٌ ضَعِيفٌ ، فَإِنَّ فِيهِ أَحَادِيثَ ضَعِيفَةً ، بَلْ وَمَوْضُوعَةً ، كَأَحَادِيثِ فَضَائِلِ مَرْوٍ ، وَعَسْقَلانَ ، وَالْبَرْثِ الأَحْمَرِ عِنْدَ حِمْصٍ ، وَغَيْرِ ذَلِكَ ، كَمَا قَدْ نَبَّهَ عَلَيْهِ طَائِفَةٌ مِنَ الْحُفَّاظِ .
ثُمَّ إِنَّ الإِمَامَ أَحْمَدَ قَدْ فَاتَهُ فِي كِتَابِهِ هَذَا ـ مَعَ أَنَّهُ لاَ يُوَازِيهِ مُسْنَدٌ فِي كَثْرَتِهِ وَحُسْنِ سِيَاقَتِهِ ـ أَحَادِيثُ كَثِيرَةٌ جِدًّا ، بَلْ قَدْ قِيلَ إِنَّهُ لَمْ يَقَعْ لَهُ جَمَاعَةٌ مِنْ الصَّحَابَةِ الَّذِينَ فِي الصَّحِيحَيْنِ قَرِيبًا مِنْ مِائَتَيْنِ .
* * اَلْكُتُبُ الْخَمْسَةُ وَغَيْرُهَا : وَهَكَذَا قَوْلُ الْحَافِظِ أَبِي طَاهِرٍ السَّلَفِيِّ فِي الأُصُولِ الْخَمْسَةِ ، يَعْنِي
الْبُخَارِيَّ وَمُسْلِمًا وَسُنَنَ أَبِي دَاوُدَ وَاَلتِّرمِذِيِّ وَالنَسَائِيِّ إِنَّهُ اِتَّفَقَ عَلى صِحَّتِهَا(1) عُلَمَاءُ الْمَشْرِقِ وَاْلمَغْرِبِ تَسَاهُلٌ مِنْهُ وَقَدْ أَنْكَرَهُ اِبْنُ الصَّلاَحِ وَغَيْرُهُ ، قَالَ اِبْنُ الصَّلاَحِ وَهِيَ مع ذَلِكَ أَعْلَى رُتْبَةً مِنْ كُتُبِ الْمَسَانِيدِ كَمُسْنَدِ عَبْدِ بْنِ حُمَيْدٍ ، وَالدَّارِمِيِّ ، وَأَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ ، وَأَبِي يَعْلَى ، وَالْبَزَّارِ ، وَأَبِي دَاوُدَ الطَّيَالِسِيِّ ، وَالْحَسَنِ بْنِ سُفْيَانَ ، وَإِسْحَاقَ بْنِ رَاهْوَيْهِ ، وَعُبَيْدِ اللهِ بْنِ مُوسَى ، وَغَيْرِهِمْ ؛ لأَنَّهُمْ يَذْكُرُونَ عَنْ كُلِّ صَحَابِيِّ مَا يَقَعُ لَهُمْ مِنْ حَدِيثِهِ .
( 1 ) مما قيل عن مدلول هذه العبارة :
اتفق علماء المشرق والمغرب على صحة هذه الكتب ، أي اتفقوا على صحة نسبتها إلى مصنفيها ومؤلفيها ، وأنه لم يُزَدْ فيها ولم يُنْقص . فلا نشك في أن هذا الكتاب الذي بين أيدينا هو كتاب الإمام البخاري ، ولا نشك أن هذا الكتاب الذي بين أيدينا هو كتاب الترمذي ، ..... وهكذا باقي الكتب .
______________



familiarize themselves with the word of scientists.

Previously that we said:
familiarize themselves with the word of scientists will come as god will.
This is when speaking of the importance of graduation and investigation in the Ninth Council and is a testimony to what we have mentioned on these two issues:
The first thing for Muhammad ibn Salih ibn al-Uthaymeen "may Allah have mercy on him" titled: The six mothers.
And second:
Shortening of hadeth science for aby al_fedaa Ismail Bin Omar Bin katheer." may God have mercy on him ":
In particular, what is mentioned under the heading of issues related to the right hadeth.
This is a point drawn from the two topics referred to.
**Al-Bukhari and Muslimstipulated themselves health in their health.
**sunnan el_nsaee:
Al_nsaee" may God have mercy on him" wrote his book:"The Great sunnah" and guaranteed with the true.And effect one, then summarized him in the book "Little sunnah".He called him "Al-Mujtabe ", in which he collected the right thing with him, and he meant what was attributed to al_nsaee novel from a talk.
And The "Al-Mujtabe" is less sunnan weak, and awounded man, and his degree after "the two correct",He is, in terms of men, presented to "the Abu _Dawood and Al-Termazi, For some of his writings in men, Al-Hafez Ibn Hajar said " may God have mercy on him":How many men Abu Dawood and Al-Termazi got out of al_nsaee's speech, and even avoided making his speech a group in the two health's.END.
**sunnan ibn Majah.
It’s the lees rank than from "al_sunnan" "sunnan al_nsaee, Abu_ Dawood and al_termazi,it is also known that what Ibn Majah alone is often weak, but Al-Hafez Ibn Hajar said:
It is not in this matter that I give it extrapolationin the sentence, there are many conversations that are forbidden, and God is the beneficiary. END.
And al_zahaby said:There are many snakes and few topics. END.
And el_seyoty said: He is alone talking about men accused of lying and stealing the talk, and some of those conversations, are known only from their own side. END.
**Muta Malik: and People took care of his book "al_muta"They commented on him with a great book and one of the best of thatBook: Boot up, memorizing. forSheikh Abby Omar ibn Abdul Barr Al-Namri" may God have mercy on him", This is the case with the correct, authoritative, and partial related conversations, and the reports that are based only on rare.
**Imam Ahmad's datum:and say al-Hadith Abu Musa Muhammad bin Abi Bakr al-Mandi about Imam Ahmad's datum it's true, The word is weak, There are weak, even substantive, conversations, As the virtues of Maru, Ashkelon, The red Barras in Homs, and so on, as a group of preservation has warned him.
Then Imam Ahmed he's missing in his book, although he is not equal to one who is much in his intensity and good in his style. there are very many conversations, it is said that he did not have a group of companions who are in the health close to two hundred.
**The five books and others: And thus al-Hafiz al-Tahir al-Salafi said in the five origins, he mean's:
Al-Bukhari, Muslim, sunnan Abu _Dawood, Al-Termazi and al_nsaee.It was agreed upon by the scholars of the"1" East and the West, who were lenient and denied by Ibn al-Sallah and others, Ibn al-Salah said: however, the highest rank of predicating books, as a predicate Abd bin Hamid, al-Daoramy, and Ahmad bin Hanbal, and aby yalaa, the bazar, aby Dawood el_talesy, Hassan ibn Sufyan, Isaac ibn Rahway, Obaid Allah bin Musa, and others.Because they mention About each journalist who is talking to them.
"1" What was said about the meaning of this phrase:
The scientists of the East and the West agreed on the authenticity of these books, This means that they agreed on the authenticity of their ratio to their factory and equipment, He did not increase it and did not decrease, so we do not doubt that this book, which has been in our hands, is the Book of Imam Bukhari, and we do not doubt that this book, which has been in our hands is the book of Al-Termazi……….and so the rest of the books.


رد مع اقتباس
إضافة رد


ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

كود [IMG]متاحة
كود HTML معطلة




الساعة الآن 01:49 AM


Powered by vBulletin™ Version 3.8.7
Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. تركيب: استضافة صوت مصر